ÞÇáÈ æÈáǐ


کاراته شوتوکان JKA
نویسنده
آخرین مطالب

                                          

رژیم های غذایی کم نمک معمولا باعث کاهش فشار خون می شوند ولی در عین حال باعث بالا رفتن میزان کلسترول می شوند.

نتیجه یک پژوهش جدید مزایای کاهش نمک در رژیم غذایی ما را زیر سوال می برد. 

پژوهشگران دریافته اند که رژیم های کم سدیم که منجر به کاهش متوسط فشار خون می شوند، ممکن است با اثراتی نه چندان دلخواه همراه باشند.

همه ما به عنوان یک اصل پزشکی پذیرفته ایم که کاهش نمک باعث کاهش فشار خون و در نتیجه منجر به پایین آمدن خطر حمله قلبی می شود. ولی بنا به اظهارات نیلز گرادال، پژوهشگر دانشگاه کپنهاگ «تاثیر این گونه رژیم ها بر روی افراد سالم با فشار خون طبیعی بسیار اندک است.» وی می گوید برای بیمارانی که فشار خون بالا دارند، تاثیر این رژیم ها حدود ۵/۳ در صد است.

گرادال با گرد آوری حاصل ۱۶۷ تحقیق صورت گرفته به این نتیجه دست یافته است. این تحقیقات بیشتر بر روی اروپایی ها و اهالی آمریکای شمالی صورت گرفته است و با این حال لازم به ذکر است که رژیم های کم سدیم در کاهش فشار خون سیاه پوستان و آسیایی ها تاثیر بیشتری دارد.

با اینکه کاهش هر چند اندک فشار خون برای افراد مبتلا اهمیت بسیار دارد، تحقیقات نشان می دهد که کلسترول افرادی که به برنامه های غذایی کم نمک روی می آورند، بالاتر می رود و در نتیجه امکان بروز بیماری های قلبی بیشتر می شود.

گرادال می گوید رژیم های کم سدیم سیستم طبیعی تنظیم نمک در بدن را به هم می ریزد و حتی در برخی موارد سطح هورمون ها را نیز دستخوش تغییر می کند. این بدان معنی است که بدن به دلیل کاهش بیش از حد سدیم احساس خطر می کند.

گرادال بر این باور است که برای به دست آوردن نتایج دقیق تر، بهتر است پژوهش هایی مستقیما بر روی رابطه مصرف نمک با بیماری های قلبی و تلفات ناشی از آن صورت گیرد. ولی وی در عین حال اذعان می کند چنین تحقیقاتی باید تعداد زیادی بیمار را برای سالیان متمادی بر روی رژیم های خاصی نگاه داشت که این امری بسیار دشوار است.

گرادال همچنین هشدار می دهد که نباید از پژوهش های وی به عنوان مجوزی برای مصرف بیش از حد نمک استفاده کرد. وی می گوید این تحقیق نشان می دهد که مصرف به اندازه نمک احتمالا خطری ندارد و روی آوردن به رژیم های کم نمک زیان های خود را به همراه دارد و الزاما منجر به کاهش خطر حمله قلبی نخواهد شد.

Home


[ 5 / 9 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

علاوه بر جمعیت زمین، میزان مصرف هم برای اندازه‌گیری مشکلات غذایی جهان هم مهم است

محققان می گویند که بالا رفتن میزان چاقی در جهان ممکن است اثرش بر منابع طبیعی چیزی شبیه به این باشد که یک میلیارد نفر بیشتر در زمین زندگی می کنند.

آنها همچنین با تخمین زدن وزن مردم جهان به این نتیجه رسیده اند که وزن مردم آمریکای شمالی از متوسط مردم نقاط دیگر دنیا بیشتر است.

تنها ۶ درصد از جمعیت جهان در آمریکای شمالی زندگی می کنند و در عین حال نتایج این تحقیق نشان می دهد که ۳۰ درصد از کسانی که دچار چاقی مفرط هستند در این نقطه از جهان ساکن هستند.

این تحقیق را یک دانشگاه بریتانیایی انجام داده است و نتایج تحقیق در مجله علمی "بهداشت عمومی" چاپ شده است.

آمار سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۰۵ میلادی مبنای این تحقیق است.

وزن جهان

بنا به همین آمار، دانشمندان متوجه شده اند که متوسط وزن مردم جهان ۶۲ کیلوگرم است در حالی که متوسط وزن مردم در آمریکای شمال ۸۰/۷ کیلوگرم است. متوسط وزن مردم آسیا در مقابل ۵۷/۷ کیلوگرم است.

محققان با آماری که در دست داشتند کارهای دیگری هم انجام دادند، مثلا وزن کل مردم جهان را تخمین زده اند: ۲۸۷ میلیون تن. بعد وزن کسانی که اضافه وزن دارند را تخمین زده اند: ۱۵ میلیون تن. و بعد وزن آنها که چاقی مفرط دارند را محاسبه کرده اند: ۳/۵ میلیون تن.

یکی از نویسندگان این تحقیق پروفسوری است به نام ایان رابرتز. او در گفتگویی با بی بی سی سعی داشت توضیح دهد که در بررسی مسائل مربوط به خورد و خوراک مردم در جهان، صرفا نباید به جمعیت روی زمین بسنده کرد و باید دید این آدم ها چه قدر می خورند.

پروفسور رابرتز و گروهش معتقدند که پرداختن به آنها که چاقی مفرط دارند به صورت فردی یا گروهی دردی را دوا نمی کند. چراکه: "همه ما داریم چاقتر می شویم."

 

یافته‌های مربوط به وزن مردم جهان

•وزن تخمینی کل مردم جهان ۲۸۷ میلیون تن است

•در این میان ۱۵ میلیون تن، وزن کسانی است که اضافه وزن دارند

•۳/۵ میلیون تن وزن کسانی است که چاقی مفرط دارند

•متوسط وزن مردم جهان ۶۲ کیلوگرم است.

•متوسط وزن مردم در آمریکای شمالی ۸۰/۷ کیلوگرم است

•در آسیا متوسط وزن مردم ۵۷/۷ کیلوگرم است

او به جدول وزنی مردم کشورهای جهان اشاره می کند که نشان می دهد مردم آمریکا سنگین ترین آدم های روی زمین هستند و هشدار می دهد که اگر مردم زمین مانند آمریکایی ها چاق شوند، اثرات منفی بسیاری بر منابع زمین خواهد داشت.

"اگر وزن مردم کشورهای دیگر جهان مانند مردم آمریکا بود، درست مانند این بود که یک میلیارد نفر دیگر هم بر کره زمین زندگی می کردند."

نقطه مقابل آمریکایی ها، مردم اریتره، اتیوپی و ویتنام هستند که لاغرترین ها هستند.

محققان می گویند که لاغر بودن ربطی به فقر ندارد و مثالشان هم ژاپنی ها هستند.

ایران دهمین کشوری است که مردمش بیش از حد می خورند. درست بعد از ترکیه که نهمین کشور است.

عارضه اتومبیل

 

 

 باز هم اگر به بالای جدول بازگردیم، نام کشورهایی را می بینیم که دچار عارضه اتومبیل شده اند.

در میان ده کشوری که مردمش وزنشان بالاست می توان نام کرواسی، کویت، مصر و قطر را هم دید.

پروفسور رابرتز می گوید که کشورهای عربی دچار عارضه اتومبیل شده اند.

او می گوید که در کشورهای عربی، مردم زیاد می خورند اما کم حرکت می کنند. برای همین چاق می شوند.

آنها امیدوارند که یافته هایشان باعث شود که کشورها بهتر و بیشتر به مسائل مربوط به چاقی فکر کنند و برایش دنبال راه چاره باشند.

پروفسور رابرتز، به مشکلات مربوط به جمعیت جهان اشاره می کند. به اینکه معمولا این مشکل را به گردن زنان آفریقایی می اندازند که زیادی بچه دارند و می گوید که به نظر او باید به مردمی که اضافه وزن دارند هم در این زمینه نگاه کرد

بازگشت

 


[ 5 / 6 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

 

مردمان قبیله هدزا در تانزانیا به سبک انسان های ده هزار سال پیش زندگی می کنند

تحقیقات تازه دانشمندان این فرضیه را رد می کند که برای مقابله با چاقی، ورزش از رژیم غذایی مهم تر است.

مطالعه بر روی قبیله هدزا که هنوز از طریق شکار کردن، روزگار می گذرانند، نشان می دهد که مقدار کالری مورد نیاز بدن، از خصوصیات ثابت انسانی به شمار می رود.

دانشمندان می گویند بر اساس این مطالعه، غربی ها از طریق مصرف بیش از اندازه مواد غذایی چاق تر می شوند و سبک زندگی کم تحرک آنها در این زمینه نقش کم اهمیت تری دارد.

تا سال ۲۰۱۵ از هر ۱۰ نفر یک نفر به چاقی مبتلا خواهد بود و بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی، انتظار می رود که تقریبا از هر سه نفر، یک نفر دچار اضافه وزن باشد.

عوامل مختلفی در این زمینه تاثیر دارند، از جمله غذاهای فراوری شده ای که شکر و چربی زیادی دارند، اندازه زیاد غذا، و نیز سبک زندگی ای که در آن، ماشین ها و دستگاه ها بخش زیادی از کار فیزیکی روزانه را انجام می دهند.

برخی کارشناسان پیشنهاد کرده اند که از زمان انقلاب صنعتی، نیاز به کالری به شدت کاهش یافته است و این عامل، خطر بزرگ تری برای چاقی است تا تغییرات در رژیم غذایی.

تحقیقاتی که نتیجه اش در نشریه پلاس وان منتشر شده است، به میزان مصرف انرژی در قبیله هدزا در تانزانیا نگاه جامعی کرده است.

سبک زندگی مردمان قبیله هدزا هنوز به سبک زندگی انسان های هزاره های پیش شباهت دارد.

اعضای جمعیت هزار و اندی نفر این قبیله، حیوانات را شکار می کنند و از ریشه ها و میوه های گیاهان و درختان مختلف بهره می جویند، آنها تیر و کمان و تبرهای کوچک دارند و از ابزارهای امروزی یا تفنگ استفاده نمی کنند.

یک گروه از دانشمندان از آمریکا، تانزانیا و بریتانیا میزان مصرف انرژی در ۳۰ مرد و زن قبیله هدزا را که سنشان بین ۱۸ تا ۷۵ بوده اندازه گرفتند.

آنها به این نتیجه رسیدند که سطح فعالیت در میان مردان و زنان این قبیله خیلی بیشتر است ولی متابولیسم آنها با متابولیسم غربی ها تفاوت ندارد.

ارمان پونتزر از بخش انسان شناسی کالج هانتر در نیویورک می گوید: "همه فکر می کردند که مردمان این قبیله باید صدها کالری بیش از یک فرد عادی در آمریکا و اروپا بسوزانند."

به گفته او اطلاعات به دست آمده غافلگیرکننده بود، و پیچیدگی میزان مصرف انرژی در انسان را نشان می داد.

ولی او تاکید می کند که ورزش به هر حال برای حفظ سلامتی اهمیت دارد.

دکتر پونتزر می گوید: "این تحقیقات به من نشان می دهد که دلیل مهم چاق شدن غربی ها خوردن بیش از حد است، نه ورزش کمتر."

"فعال بودن واقعا برای سلامتی مهم است ولی شما را لاغر نگه نمی دارد. برای این کار باید کمتر غذا خورد."

بازگشت


[ 24 / 5 / 1391برچسب:, ] [ ] [ احمدی ]

تغذیه دیرهنگام باعث چاقی می شود

به گفته محققان تغذیه در زمان مناسب به کند کردن روند چاقی در افراد کمک می کند

محققان می گویند احتمال بروز چاقی در افرادی که دیرهنگام غذا می خورند، بیشتر است.

گروهی از محققان دانشگاه ایلینوی در آمریکا با بررسی موش های آزمایشگاهی به این نیتجه رسیده اند که علاوه بر کمیت و کیفیت غذای مصرف شده، زمان مصرف آن نیز در تعیین وزن افراد نقش دارد.

به گفته آنها، موش هایی که در ساعت های غیرطبیعی غذا می خورند، در شرایط مساوی دو برابر بیشتر از سایر موش ها چاق می شوند.

پیش تر نیز نتیجه مطالعات نشان داده بود ساعت بیولوژیک انسان ها در مشخص کردن میزان انرژی جذب شده از مصرف مواد خوراکی نقش دارد.

محققان هنوز به مکانیسم کامل افزایش اضافه وزن در صورت تغذیه در زمان غیرمناسب پی نبرده اند.

گفته می شود هورمون هایی که در زمان خواب ترشح می شوند و تغییر دمای بدن در این زمان بر این موضوع تاثیرگذار است.

دینا آربل، سرپرست محققان دانشگاه ایلینوی گفت:یکی از موضوع های مورد علاقه در این تحقیق بررسی افرادی چاقی بود که در شیفت های دیروقت کار می کردند.

بررسی وضع این افراد باعث شد فکر کنیم خوردن در زمان نامناسب باعث اضافه وزن می شود.

محققان دانشگاه ایلینوی در تحقیقات خود به مدت شش هفته به دو گروه از موش های آزمایشگاهی غذای پرچربی یکسان دادند. زمان تغذیه این موش ها متفاوت بود.

وزن موش هایی یکی از این گروه ها که دیروقت تغذیه می شدند، دو برابر گروه دیگر اضافه شد.

این در حالی است که هر دو گروه از موش ها به یک اندازه خوراک دریافت کرده بودند و به یک اندازه فعالیت بدنی داشتند.

فرد تورک یکی دیگر از محققان می گوید این تحقیق نشان می دهد موضوع اضافه وزن تنها به میزان کالری دریافتی و میزان انرژی آزاد شده ارتباط ندارد.

به گفته او تغذیه در زمان مناسب به کند کردن روند چاقی در افراد کمک می کند.

بازگشت


[ 23 / 12 / 1390برچسب: آموزش , علمی , رژیم غذایی, ] [ ] [ احمدی ]

آیا سبزیجات می تواند ما را جذاب تر کند؟

ادعا شده است که مصرف میوه و سبزیجات ظرف فقط چند هفته می تواند رنگ پوست را بهتر کند.

محققان دانشگاه سن اندروز تغذیه ۳۵ نفر را زیر نظر گرفتند و دریافتند که پوست کسانی که سبزیجات بیشتری می خورند رنگ بیشتری دارد.

سایر تحقیقات حاکیست که این تغییرات ممکن است باعث جذابیت فرد شود.

بعضی از دانشمندان گفتند که این مطالعه که در نشریه "پلاس وان" چاپ شده ممکن است به طور کامل نمایانگر ارتباط میان تغذیه و ظاهر انسان نباشد.

از مدتی قبل معلوم شده بود که رنگ دانه های زرد و قرمز موسوم به "کاروتنوید" که در بسیاری از انواع میوه و سبزیجات یافت می شود می تواند بر رنگ پوست اثر بگذارد.

دانشمندان دانشگاه سن اندروز طی شش هفته به مطالعه ۳۵ دانشجو که بیشتر آنها سفیدپوست بودند پرداختند و میزان مصرف میوه و سبزیجات توسط آنها را جویا شدند.

در این مدت رنگ پوست آنها زیر نظر گرفته شد.

نتیجه حاکی بود که تغییرات در مصرف میوه و سبزیجات ممکن است به تغییرات در رنگ پوست مرتبط باشد، به طوری که مصرف بیشتر آنها به عمیق تر شدن رنگ قرمز و زرد پوست کمک کند.

در تحقیقات قبلی توسط این تیم نتیجه گیری شده بود که ارتباطی میان جذابیت ظاهری صورت و تغییرات حتی ناچیز در رنگ پوست وجود دارد.

آنها نوشتند: "ممکن است که حتی تغییرات ناچیزتر در تغذیه بتواند فواید محسوسی بر رنگ پوست به جا بگذارد."

با این حال آنها گفتند که این تاثیر در افراد مسن ممکن است متفاوت باشد و اینکه تحقیقات بیشتری در مورد داوطلبان غیرسفیدپوست لازم است.

دکتر گلنیس جونز کارشناس تغذیه در دانشگاه کمبریج گفت که مساله دیگری که در این مطالعه محسوب نشده این است که چگونگی آماده کردن غذا تاثیر زیادی در میزان کاروتنویدهایی دارد که به بدن می رسد.

بازگشت


[ 23 / 12 / 1390برچسب: آموزش , علمی , رژیم غذایی, ] [ ] [ احمدی ]

10 فايده شگفت انگيز هندوانه براي سلامتي

هندوانه منبع طبيعي از بهترين آنتي‌ اكسيدان‌ها است كه طبيعت فراهم كرده است. اين ميوه منبع خوبي از آنتي ‌اكسيدان‌هايي مثل ويتامين‌ C و A است كه از ما دربرابر بيماري‌ها محافظت مي‌كند. همچنين خطر كم ‌آب شدن بدن را هم كاهش مي‌دهد.

تابستان و هندوانه دو يار جدا نشدني هستند. هندوانه تقريباً در همه جاي دنيا پيدا مي‌شود و بااينكه مي‌توانيم همه سال از بازار هندوانه بخريم اما فصل هندوانه تابستان است كه در اين فصل بهترين كيفيت را داشته و بسيار شيرين است. هيچ ميوه ديگري اينقدر موقع تشنگي نمي‌چسبد.



ÇÏÇãå ãØáÈ
[ 15 / 11 / 1390برچسب:اخبار , سلامتی , ] [ ] [ احمدی ]

 

کاراته دو (سبک شوتوکان)

ورزش و سلامتی و رژیم های غذایی

مطالب متفرقه

صفحه اصلی


نتایج یک پژوهش جدید حاکی از آن است که مصرف مقادیر قابل توجه میوه، سبزیجات  و غلات سبوس دار سرشار از آنتی اکسیدان ها خطر وقوع سکته  در زنان را کاهش می دهد، حتی اگر آن ها پیشینه ابتلای به بیماری قلبی را داشته باشند.

بر اساس یافته ای این پژوهش، تصور می شود که آنتی اکسیدن ها با خنثی کردن مولکول های مخرب که به آن ها اصطلاحاً رادیکال آزاد می گویند و با سکته و بیماری قلبی ارتباط دارند، از افراد در برابر ابتلای به سکته قلبی محافظت می کنند.

سوزان رائوتینن، دانشجوی داکتری موسسه کارولینسکه در سوئد و یکی از نویسندگان این گزارش تحقیق گفته است: مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان می تواند با مهار تورم و استرس اکسیداتیو، خطر وقوع سکته را کاهش دهد.

انواع میوه و سبزیجات حدود نیمی از ظرفیت آنتی اکسیدان زنانی را فراهم می کند که هیچ پیشینه ابتلای به بیماری های قلبی را ندارند. در گزارش این محققان به مواد غذایی دیگری همچون غلات سبوس دار ( ۱۸ درصد )، چای ( ۱۶ درصد ) و شکلات ( ۵ درصد ) به عنوان منابع غنی آنتی اکسیدان اشاره شده است.

پژوهشگران تاکید کرده اند که اثر محافظ آنتی اکسیدان زمانی موثر است که عواملی همچون ورزش، استعمال دخانیات و آموزش عمومی نیز در نظر گرفته شوند.

خانم رائوتینن و همکاران وی وضعیت سلامت بیش از ۳۱ هزار زن که بیماری قلب و عروق ندارند و ۵۷۰۰ زن را مورد ارزیابی قرار دادند که پیشینه بیماری قلب و عروق دارند و پرسشنامه هایی در مورد رژیم غذایی و دیگر عوامل مربوط به شیوه زندگی را پر کردند.

پس از گذشت بیش از یازده سال، ۱۳۲۲ مورد سکته بین زنانی مشاهده شد که پیشینه بیماری قلب و عروق و یا سکته نداشتند. بین زنانی که پیشینه سکته داشتند، پس از گذشت ده سال ۱۰۰۷ مورد سکته ثبت شد.

بر پایه یافته های محققان، افرادی که بیشترین میزان غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان را مصرف کرده بودند و هیچ پیشینه ابتلای به بیماری قلب و عروق نداشتند، خطر سکته ۸۳/۰ بار بیشتر از افرادی بود که کمترین میزان مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان را مصرف کرده بودند.

بین افرادی که پیشینه بیماری قلب و عروق داشتند، در مقایسه با افرادی که کمترین آنتی اکسیدان را در رژیم غذایی خود گنجانده بودند، خطر خونریزی مغزی و یا سکته قلبی آن ها ۱۰/۰بار کمتر از زنانی بود که بیشترین میزان آنتی اکسیدان در رژیم غذایی آن ها موجود بود.

تصور محققان بر این است که آنتی اکسیدان ها به شیوه های مختلفی همچون کاهش فشار خون و اثرات ضدالتهابی، از تصلب شریان و یا مسدود شدن رگ های قلب و مغز پیشگیری می کنند.

محققان بر این باورند بر خلاف آنچه که یافته های این پژوهش در مورد رژیم غذایی اثبات کرده است، آزمایش های کنترل شده و تصادفی استفاده از قرص های حاوی آنتی اکسیدان اثرات مفید و موثری برای پیشگیری از وقوع سکته نخواهند داشت.

این تحقیق که با بودجه شورای تحقیق سوئد برای ساختار زیربنایی و شورای سوئد برای پژوهش اجتماعی و زندگی کاری تکمیل شده و نتایج آن در شماره اخیر نشریه سکته: انجمن قلب آمریکا منتشر شده است.

فهرست مطالب


[ 2 / 11 / 1390برچسب:اخبار , سلامتی , حمله قبلی , خوراک, ] [ ] [ احمدی ]

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره ما

متولد سال 1347- دان 7 کاراته شوتوکان JKA - مربی و داور رسمی از فدراسیون کاراته ایران 27 سال سابقه مربیگری دارم . و فعلا مشغول مربیگری و خدمات کامپیوتری هستم.خوشحال می شوم از نطرات شما نیز بهره مند شوم
آی پی رایانه شما

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 24
بازدید هفته : 88
بازدید ماه : 87
بازدید کل : 39522
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 22
تعداد آنلاین : 1